2022
dokončení stavby
900
metrů nových kolejí
619
metrů dlouhý tunel
40 000
cestujících denně

Nová tramvajová trať do kampusu

Pohodlnější, rychlejší a bezpečnější cestování do bohunického kampusu zajistila nová tramvajová trať. V provozu je už od podzimu 2022 a přepravuje až 40 000 osob každý den!

Za prací, studiem nebo lékařskou péčí míří do Bohunic denně desítky tisíc lidí, proto jsou silnice i linky MHD v této oblasti přetížené. Tuto situaci pomáhá řešit nová tramvajová trať, která vede z velké části pod zemí.

Proč je tramvaj do kampusu dobrý nápad?

Už žádné přestupy! Nová tramvajová trať zajišťuje přímé spojení s centrem Brna a hlavním nádražím.

Doprava do kampusu tramvají je plynulejší, rychlejší a zcela nezávislá na aktuální dopravní situaci.

Provoz tramvají je ekologičtější než provoz autobusů.

Má nová trať ještě další výhody?

Tramvajová trať z Osové ke kampusu vede z velké části tunelem. Obyvatelé okolních domů se tak nemusejí obávat zvýšeného hluku.

Dosavadní linky do Starého Lískovce a Bohunic už nejsou tolik přeplněné. Obyvatelům těchto částí Brna se díky tomu cestuje pohodlněji.

Vznikl také nový terminál pro regionální autobusové linky. Ty nezajíždět až do ucpaného centra. Cestující z nich pohodlně přestupují na tramvaj, která je do města dopraví rychleji a bezpečněji.

Kolik stálo prodloužení tramvaje až do kampusu?

Celková cena stavby byla 1,497 miliardy Kč.

Většinu částky pokryla dotace z Evropské unie. Z Operačního programu Doprava bylo na stavbu čerpáno celkem 1,158 miliardy Kč.

Důležité milníky projektu
2010
vytvoření prvotního projektu
2017
Brno získalo všechny pozemky
2019
položení základního kamene
2022
11. 12. 2022 zahájení provozu

Anketa

Garanti projektu

Ing. Petr Kratochvíl
člen RMB
Ing. Karel Kalivoda
projektový manažer
04/2025