Světlo na konci tunelu včera spatřili stavbaři na Žabovřeské. Po čtyřměsíční práci se podařilo prorazit tunel, kterým budou za dva roky jezdit tramvaje linky 1. Průraz je důležitým krokem, následovat budou práce na vnitřku tunelu, únikové štole, opěrných zdech a dalších prvcích.
Pracovníci na stavbě Velkého městského okruhu Žabovřeská prorazili tunel pro tramvaje. Ten měří 501 metrů, z toho celkem 334 metrů je ražená část. Při odstřelech, které začaly 3. května, použili stavbaři přibližně 13 tun trhaviny a vyvezlo se celkem 30 tisíc m3 zeminy. V tunelu je nyní nutné udělat vnitřní část, únikovou štolu, dále jsou na stavbě v plánu v nejbližší době opěrné zdi nebo lávka pro pěší v blízkosti křižovatky s Hlinkami.
Tunel bude sloužit tramvajové dopravě. Díky posunutí trati bude možné rozšířit silnici na Žabovřeské a zajistit tak plynulejší provoz na důležité dopravní tepně. První tramvaje linky 1 by se podle předpokladů mohly po nové trati projet už v roce 2023, tedy rok před plánovaným dokončením Velkého městského okruhu Žabovřeská.
Stavba Velkého městského okruhu Žabovřeská začala první etapou v roce 2018. Stavbaři nejdříve pracovali na části mezi Kníničským a Kamenomlýnským mostem. Tyto práce dokončili letos na jaře, kdy se přesunuli dál směrem k Pisárkám. Projekt má za cíl odstranit zúžení mezi dvěma již vybudovanými úseky městského okruhu. Dokončení stavby je plánováno na rok 2024. Na stavbě se podílí město Brno a Ředitelství silnic a dálnic. Druhá etapa projektu vyjde přibližně na miliardu korun.