Prodloužení tramvajové trati Lesná
Doprava z centra na Lesnou bude rychlejší. Prodloužíme tramvaj z Merhautovy až na sídliště. Tisíce Brňanů se tak dostanou domů i do města pohodlněji, rychleji a bez přestupů, navíc plně bezbariérově.
Mezi centrem a Lesnou panuje čilý dopravní ruch. Tuto cestu podnikají i několikrát denně tisíce Brňanů a drtivá většina z nich k tomu zcela přirozeně využívá městskou hromadnou dopravu.
Přidejte k tomu nevyhovující podobu přestupního uzlu u železniční zastávky Lesná, velmi špatný technický stav mostu Studená–Merhautova nebo potíže se zajištěním bezbariérovosti dopravy a velkou část argumentů pro prodloužení tramvajové tratě máte pohromadě.

Kdy pětka na Lesnou vyjede?
Projekt prodloužení tramvaje na Lesnou bude realizován v těchto termínech:
2021 – zahájení prací na dokumentaci pro celý projekt
2023 – finalizace projektové dokumentace a zahájení první části stavby: mostu Merhautova–Studená
2024 – začátek stavby tramvajové tratě
2026 – zkušební provoz tramvají, kolaudace a uvedení tratě do provozu
Co získáme prodloužením tratě z Merhautovy na Lesnou?
Kratší dobu cestování bez přestupů.
Zrychlení dopravy a pohodlí – tramvaje mají větší kapacitu a jsou rychlejší než autobusy. Nejsou limitovány dopravními zácpami ani špičkami.
Zdravější město – tramvaje jezdí na elektřinu, a jsou proto mnohem ekologičtější.
Kdo a jak projekt tramvaje na Lesnou financuje?
Předpokládaný rozpočet na stavbu činí 800 milionů Kč.
Investory projektu jsou:
Statutární město Brno a Dopravní podnik města Brna
Bude podána žádost o spolufinancování projektu z fondů Evropské unie – Operačního programu Doprava 2021–2027.
Další výhody prodloužení tramvaje až na Lesnou
Sníží se emise škodlivých látek, což prospěje ovzduší ve městě. Provoz tramvají přitom ve srovnání s autobusy není o nic dražší.
Bezpečí na silnicích – k projektu patří úprava křižovatek a dalších problematických míst. Sníží se tak počet dopravních nehod v těchto místech. Cestování bude bezpečnější a pohodlnější také pro maminky s kočárkem a hendikepované.
Kompletní proměnou projde také problematické místo mostu Studená–Merhautova.
Halasovo náměstí projde úpravami při navázání nové linky. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Křižovatka Okružní a Seifertova. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Připojení na stávající trať, křižovatka třída Gen. Píky. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Rekonstrukcí projde i most přes železnici v blízkosti ulice Studená. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Bývalá konečná Štefánikova čtvrť. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Křižovatka Merhautova a Provazníkova. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Řešení zastávky Štefánikova čtvrť. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Prodloužení tramvajové trati na Lesnou. Vizualizace: PK Ossendorf, s. r. o. Tramvaje brzy vyrazí až na Lesnou. (Zdroj: MMB) Tramvaje brzy vyrazí až na Lesnou. (Zdroj: MMB) Tramvaje brzy vyrazí až na Lesnou. (Zdroj: MMB) Tramvaje brzy vyrazí až na Lesnou. (Zdroj: MMB) Tramvaje brzy vyrazí až na Lesnou. (Zdroj: MMB)